მედიის განვითარების ფონდი ნატოს სახალხო დიპლომატიის ოფისის მხარდაჭერითა და The Critical Mass LLC-თან პარტნიორობით გამოცხადებულ კონკურსში ,,ყველაზე მედიაწიგნიერი სკოლა" ჩვენმა სკოლამაც მიიღო მონაწილეობა და საპრიზო(მესამე) ადგილის მფლობელი გახდა.
https://mdfgeorgia.ge/geo/view_statements/762
პ
გეგმები და მოსწავლეთა მიერ შექმნილი პრეზენტაციები
----------------------------------------
სკოლა ,,აკადემოსი“
გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის
სახელი , გვარი : ბიჭიკო
ოჩიგავა
საგანი
: ინგლისური
სწავლების საფეხური /კლასი :
საშუალო საფეხური/ მეათე კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა
: 6 (კლასში სსსმ მოსწავლე არ ირიცხება)
გაკვეთილის ხანგრძლივობა: 90 წთ
გაკვეთილის თემა
: ADS.
მიმართულება:
მედია წიგნიერება
გაკვეთილის მიზანი : სხვადასხვა ტიპის კომერციული
რეკლამების მოძიება და საზოგადოებრივ ცხოვრებაზე მათი გავლენის განსაზღვრა. ქართულ
მედია სივრცეში არსებული რეკლამების სხვადასხვა ჭრილში განხილვა და დასკვენების გაკეთება.
სკოლის რეკლამირების მიზნით ახალი რეკლამის შემნა. ახალი ლექსიკური ერთეულების პრაქტიკაში
გამოყენება, ზეპირმეტყველების, შემოქმედებითი და ჯგუფური მუშაობის უნარების განვითარება.
უცხ.ს.III.1. მოსწავლეს შეუძლია
მოისმინოს და გაიგოს უცხოენოვან თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქცია (დიალოგი, მონოლოგი, ინტერვიუ) ყოფით თემებზე.
უცხ.ს.III.4.
მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს
სხვადასხვა სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და მოსმენის
უნარის გასაუმჯობესებლად.
უცხ.ს.III.16. მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
უცხ.ს.III.24. მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
უცხ.ს.III.29. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელებთან,
მასწავლებლებთან, მეწყვილესთან თანამშრომლობა შედეგების გაუმჯობესების მიზნით.
აღნიშნული გაკვეთილი მოცემული და დაგეგმილია სახელმძღვანელოში ,,gateway” მოცემული მასალის მიხედვით (Unit2) და შესაბამება პროგრამულ მასალას და სასწავლო მიზანს.
|
აქტივობის მიზანი და აღწერა |
გამოყენებული
მეთოდი/ მეთოდები |
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები |
სასწავლო
რესურსები (დაასაბუთეთ
შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილობა სასწავლო მიზანთან მიმართებით) |
დრო
(წთ) |
1 |
საორგანიზაციო
საკითხების მოგვარება და საგაკვეთილო პროცესებისთვის მზადება. მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას, მიზანსა
და შეფასების რუბრიკას. საკლასო ოთახს გავაფორმებ სხვადასხვა ცნობილი რეკლამებიდან
არებული კადრებით. აქტივობის მიზანი: კლასის მობილიზება გაკვეთილისთვის. მოლოდინის
განსაზღვრა.
|
ვერბალური ახსნა |
საერთო საკლასო
|
პოსტერები
|
2წთ |
2 |
Do you know….?~ Ad types… აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა წინარე
ცოდნის დონის დადგენა და რეკლამის სხვადასხვა ტიპების გაცნობა. აქტივობის აღწერა: სანამ მოსწავლეები რეკლამის ტიპებს გაეცნობიან, დავსვამ
ზოგად და თემატურ შეკითხვებს, რაც შესაძლებლობას მომცემს მათი წინარე ცოდნის შესახებ
ინფორმაცია მოვიპოვო. შეკითხვები შეგიძლიათ ნახოთ ამ მისამართზე, შეარჩიოთ თვქენთვის სასურველი
ან დასვათ თქვენ თვითონაც. http://iteslj.org/questions/advertising.html 1. |
გონებრივი იერიში ჯიქსოუს მეთოდი |
|
|
5 |
2 |
Video ,,coca-cola” აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა გამოწვევა და ვიდეოში ჩადებული ემოციური დეტალების განხილვა. აქტიობის აღწერა: მოსწავლეები
ნახავენ ერთ-ერთ ყველაზე პოპულარულ
სარეკლამო სატელევიზიო რგოლს ,, Coca Cola - Brotherly Love“ რომელიც საკმაოდ მძაფრ ემოციას აღძრავს
მაყურებელში, ხოლო მთავარი კვანძი ბოლო კადრში იხსნება. რეკლამის ნახვის შემდეგ
მოსწავლეები პასუხობენ შემდეგ შეკითხვებს:
1.
What is the main purpose of an ad? 2.
What are the main elements of an ad? 3.
What message does ,,Coca Cola” give the viewer when the video
nears the end? 4.
What is the music role in this video? ვიდეო იხილეთ შემდეგ
მისამართზე: https://www.youtube.com/watch?v=qdPXQLrueRg&t=0s
|
ურთიერთშეფასების მოსმენის
მეთოდი გონებრივი იერიში ,,warm up”
|
საერთო საკლასო
|
კომპიუტერი
და პროექტორი.
|
10 წთ |
3 |
Analyzing https://www.youtube.com/watch?v=laW8rtUEMyc&t=0s აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები გააანილიზებენ ინგლისურ ენოვან
რეკლამას, რომელშიც მთავარი სათქმელი შეფარვით არის გაცხადებული. განივითარებენ კრიტიკული
აზროვნების, წყვილებში მუშაობისა და ზეპირმეტყველების უნარებს. აქტივობის აღწერა: რეკლამის ყურებამდე მოსწავლეებს შევთავაზებ
თაბახებს, რომლებზე მოცემული იქნება ვიდეოს განცილვისთვის საჭირო საორიენტაციო შეკითხვები,
რომლებიც სკაფოლდინგის ფუნქციას გაუწევს მათ და დაეხმარება სწორი დასკვნების გაკეთებაში. შეკითხვები თაბახებზე: 1.
What is the main purpose of an ad? 2.
What
helps you to understand the main purpose of an ad? 3. What is the most memorable moment in the
video/why? |
პრეზენტაცია
|
წყვილებში
|
თაბახები |
10 წთ. |
4
|
Presentation აქტივობის მიზანი: ნამუშევრის პრეზენტირება და კრიტიკულად აზროვნების
უნარების განვითარება. აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები წყვილებში შეასრულებენ მოცემულ დავალებას. მათ დავალებად ჰქონდათ თვალყური ედევნებინათ
ქართულ ტელეარხებზე არსებული რეკლამებისთვის და შეერჩიათ ისინი შემდეგი კრიტერიუმების
მიხედვით: 1. ,, The most creative/why?” 2. ,,The most boring/why?” 3. ,, The most touching/why?” 4. ,, The most expensive/why? 5. ,,The most popular” 6. ,,The most Georgian/discuss” |
პრეზენტაცია |
წყვილებში |
კომპიუტერი
და პროექტორი.
|
15წთ.
|
5 |
Guessing აქტივობის მიზანი: ბეჭდვურ მედიაში გავრცელებულ ფოტორეკლამებსა და მათ კონტექსტ შორის
ლოგიკური კავშირების დადგენა. ლოგიკური და კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარება. აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებს
დავურიგებ სხვადასხვა დროს სხვადასხვა ბეჭდვურ მედიაში გამოქვეყნებულ ფოტორეკლამებს
და ვთხოვ იმსჯელონ, თუ რა პროდუქტის რეკლამას შეიძლება ასახავდეს თითოეული ფოტო.
იმ შემთხვევაში, თუ გაუჭირდებათ ფოტოების დაკავშირება ძირითად კონტექსტთან(შესაძლოა
ასეც მოხდეს, რადგან მოცემული ფოტოებისა და რეკლამის შინაარს შორის საკმაოდ ძნელია
კავშირების დადგენა, რაც ერთგვარ ხრიკს წარმოადგენს სარეკლამო კომპანიების მხრიდან)
ამ შემთხვევაში შევთავაზებ იმ პროდუქტების სახელწოდებებს, რომელთა რეკლამირებაც არის
მოცემული და ვთხოვ, რომ ამ მეთოდით დააკავშირონ ისინი ერთმანეთთან. ფოტოები იხილეთ ბმულზე: აქტივობის
ფარგლებში დასასმელი შეკითხვები:
3. Which
of these advertisements attract your
attention/why? 4. Which
of these advertisement do you think is
too expensive/why? 5. Which
if these advertisement can influence you/why? |
სიმულაციის მეთოდი |
წყვილებში. |
|
10წთ |
6 |
Making
the school advert. აქტივობის მიზანი: რეკლამის შექმნა. შემოქმედებითი უნდარების განითარება.
ცოდნის პრაქტიკული გამოყენება. აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებისწინასწარ ჰქონდათ დავალებული, რომ ეფიქრათ
სკოლის რეკლამის შემნისთვს საჭირო რესურსების (ფოტო,ვიდეო,აუდიო)მოძიებაზე. აღნიშნული
აქტივობისთვის განკუთვნილ დროს კი გამოიყენებენ შემოქმედებითი იდეების სრულყოფის
მიზნით. მოცემულ რესურსებს თან დაურთავენ შესაბამის ტექსტებსა თუ სხვა საშუალებებს და სხვადასხვა ფორმით წარმოადგენენ
რეკლამის დასრულებულ ვარიანტს, რომელსაც ბოლოს წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით.
,,შეჯამება/შეფასება” აქტივობის
მიზანი: მოსწავლეთა მიღწევის
დონის განსაზღვრა. აქტივობის
აღწერა: მასწავლებელი
მოსწავლეებს სთხოვს, შეაფასონ გაკვეთილი, რომლის დროსაც ისინი უპასუხებენ კითხვებს: 1.
Can you describe our lesson with using two
adjectives. 2.
What was the most interesting for you at
the lesson? 3.
Which skills did you improve at this
lesson? ბოლოს კი განმავითარებელი შეფასებით შევაფასებ მოსწავლეებსა
და გაკვეთილს. |
იდეების გენერირება პრეზენტაცია |
ჯგუფური |
|
25
წთ.
3წთ |
შეფასება : განმსაზღვრელი.თვითშეფასება.
listening
comprehension skill rubric for summative assessment
# |
criteria |
Low 5-6 |
Middle 7-8 |
High 9-10 |
1 |
General understanding |
The
student can’t understand enough
vocabulary or information to answer the questions. |
The
student shows a good general understanding of the vocabulary and information,
with most questions completed. |
The
student shows a very good general understanding of all vocabulary and
information, completing all the questions.
|
2 |
Listening for details |
The
student can’t identify specific
details during listening, and did not include them in the answers. |
The
student can’t include most specific information and details in his/her
answers. |
The
student identifies all the specific
information and details in his/her answers. |
3 |
Identification of main
characters
|
The student can’t identify main characters
and their jobs. |
The student can identify main
characters and their jobs but makes mistakes. |
The student identifies main characters and their jobs perfectly. |
4 |
Accuracy of answers |
The
student answers are mostly left out or
unrelated to the information given. |
Answers
are mostly accurate and related to the
information given, with a only a few mistakes. |
The
content was always accurate and related to the information given. |
5 |
Collaboration with each other |
Student can’t collaboration with
her/his partner. |
Student can collaboration with her/his
partner but not confidently. |
Student can collaboration with her/his
partner perfectly and confidently |
--------------------------------------------------------
ვიდეო გაკვეთილიდან
სკოლა ,,აკადემოსი“
გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის
სახელი , გვარი : ბიჭიკო
ოჩიგავა
საგანი
: ინგლისური
სწავლების საფეხური /კლასი :
საბაზო საფეხური/ მერვე კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა
: 7 (კლასში სსსმ მოსწავლე არ ირიცხება)
გაკვეთილის თემა
: Who did it?
მიმართულება:
მედია წიგნიერება
გაკვეთილის მიზანი : სხვადასხვა კრიმინალური ,,ქეისების“
მოძიება ინტერნეტში და მათი კვლევა-გამოძიება. სხვადასხვა შემთხვევის ადგილზე გადაღებული
ფოტოების გამოყენებით სპონტანური ფოტორეპორტაჟის გაკეთება. სასამართლოს იმიტაციის მოწყობა.
მედიაში მოძიებული ინფორმაციის დახარისხება. ახალი ლექსიკური ერთეულების პრაქტიკაში
გამოყენება და ზეპირმეტყველების, ჯგუფური მუშაობის უნარების განვითარება.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა
ეროვნული სასწავლო გეგმის
მოთხოვნებთან : ინდლისური ენა
უცხ.ს.III.1. მოსწავლეს შეუძლია
მოისმინოს და გაიგოს უცხოენოვან თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქცია (დიალოგი, მონოლოგი, ინტერვიუ) ყოფით თემებზე.
უცხ.ს.III.4.
მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს
სხვადასხვა სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და მოსმენის
უნარის გასაუმჯობესებლად.
უცხ.ს.III.16. მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
უცხ.ს.III.24. მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
უცხ.ს.III.29. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელებთან,
მასწავლებლებთან, მეწყვილესთან თანამშრომლობა შედეგების გაუმჯობესების მიზნით.
აღნიშნული გაკვეთილი მოცემული და დაგეგმილია სახელმძღვანელოში ,,gateway” მოცემული მასალის მიხედვით (Unit2) და შესაბამება პროგრამულ მასალას და სასწავლო მიზანს.
|
აქტივობის მიზანი და აღწერა |
გამოყენებული
მეთოდი/ მეთოდები |
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები |
სასწავლო
რესურსები (დაასაბუთეთ
შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილობა სასწავლო მიზანთან მიმართებით) |
დრო
(წთ) |
1 |
საორგანიზაციო
საკითხების მოგვარება და საგაკვეთილო პროცესებისთვის მზადება. მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას, მიზანსა
და შეფასების რუბრიკას. აქტივობის მიზანი: კლასის მობილიზება გაკვეთილისთვის. მოლოდინის
განსაზღვრა.
|
ვერბალური ახსნა |
საერთო საკლასო
|
ადამიანური
რესურსი
|
3წთ |
2 |
Video აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა გამოწვევა და გაკვეთილისადმი პოზიტიური განწყობის შემნა. აქტიობის აღწერა: მოსწავლეები ნახავენ კრიმინალის ამსახველ იმიტირებულ ვიდეს, რომელშიც სკოლის
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით იკვლევს დანაშაულს და ცდილობს გაერკვეს გამოძიების
დეტალებში. ვიდეოს ყურების შემდეგ კი პასუხობენ მასწავლებლის შეკითხვებს? 1. What was this video about? 2. What type of crime did the boy investigate? 3. Which evidences did he use to investigate this
case? 4.
What did
you find out from this video? |
ურთიერთშეფასების მოსმენის
მეთოდი გონებრივი იერიში ,,warm up”
|
საერთო საკლასო
|
კომპიუტერი
და პროექტორი.
|
7 წთ |
3 |
Brainstorming
questions აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა წინარე ცოდნის დონის დადგენა და
ახალი გაკვეთილისადმი შესაბამისი განწყობის შექმნა. აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი ეკრანის დახმარებით მოსწავლეებს
დაუსვამს კრიმინალის სხვადასხვა სახეებთან დაკავშირებულ დახურულ შეკიტხვებს და ამ
მეთოდით განსაზღვრავს მათ წინარე ცოდნას. შეკითხვები: იხ. დანართი 3 ზოგადი შეკითხვა. 1. What
is criminal? |
კითხვა-პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
კომპიუტერი
და პროექტორი. |
5 წთ. |
4
|
Discussing the
cases აქტივობის მიზანი: დანაშაულების დახარისხება სიმძიმის მიხედვით.
კრიტიკული და ლოგიკური ნუნარების განვითარება. აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებს შევთავაზებ ინტერნეტ სივრცეში
(მისამართი იხილეთ ქვემოთ) მოძიებულ სხვადასხვა კრიმინალურ საქმეებს. განიხილავენ
მათ ჯგუფებში.გამოხშირავენ ნიშნელოვან საკითხებს. დაახარისხებენ სიმძიმის მიხედვით.
მოიფიქრებენ გამოძიების გზებს ეტაპების მიხედვით და ბოლოს გააკეთებენ პრეზენტაციას.
|
ინფორმაციის დახარისხების მეთოდი. პრეზენტაცია |
ჯგუფური |
ფლიპჩარტი წებოვანი ქაღალდები
|
10წთ.
|
5 |
Court process აქტივობის მიზანი: თეორიული
ცოდნის პრაქტიკული განმტკიცება და შესწავლილი ლექსიკური ერთეულების ტრანსფერი პრაქტიკაში.
კრიტიკული აზროვნებისა და მეტყველების უნარების განვითარება. აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები
ინტერნეტში მოძიებულ ქეისზე დაყრდნობით გამართავენ სასამართლო პროცესის იმიტაციას,
რომელსაც ეყოლება როგორც დაზარალებული, ისე დამნაშავე მხარე. ორივე მხარის უფლებას
დაიცავენ ადვოკატები. პროცესსზე წარმოდგენილი იქნება თვითმხილველი. მხარეები წარმოადგენენ ,,მტკიცებულებებს“ რომელზე.
|
სიმულაციის მეთოდი |
წყვილებში. |
|
20წთ |
6 |
,,შეჯამება/შეფასება” აქტივობის
მიზანი: მოსწავლეთა მიღწევის
დონის განსაზღვრა. აქტივობის
აღწერა: მასწავლებელი
მოსწავლეებს სთხოვს, შეაფასონ გაკვეთილი, რომლის დროსაც ისინი უპასუხებენ კითხვებს: 1.
Can you describe our lesson with using two
adjectives. 2.
What was the most interesting for you at
the lesson? 3.
Which skills did you improve at this
lesson? ბოლოს კი განმავითარებელი შეფასებით შევაფასებ მოსწავლეებსა
და გაკვეთილს. |
კითხვა-პასუხი |
ინდივიდუალური |
|
3
წთ.
|
შეფასება : განმსაზღვრელი.თვითშეფასება.
listening
comprehension skill rubric for summative assessment
# |
criteria |
Low 5-6 |
Middle 7-8 |
High 9-10 |
1 |
General understanding |
The
student can’t understand enough
vocabulary or information to answer the questions. |
The
student shows a good general understanding of the vocabulary and information,
with most questions completed. |
The
student shows a very good general understanding of all vocabulary and
information, completing all the questions.
|
2 |
Listening for details |
The
student can’t identify specific
details during listening, and did not include them in the answers. |
The
student can’t include most specific information and details in his/her
answers. |
The
student identifies all the specific
information and details in his/her answers. |
3 |
Identification of main
characters
|
The student can’t identify main
characters and their jobs. |
The student can identify main
characters and their jobs but makes mistakes. |
The student identifies main characters and their jobs perfectly. |
4 |
Accuracy of answers |
The
student answers are mostly left out or
unrelated to the information given. |
Answers
are mostly accurate and related to the
information given, with a only a few mistakes. |
The
content was always accurate and related to the information given. |
5 |
Collaboration with each other |
Student can’t collaboration with
her/his partner. |
Student can collaboration with her/his
partner but not confidently. |
Student can collaboration with her/his
partner perfectly and confidently |
Investigation.
Who did it? https://www.youtube.com/watch?v=PJlplQpPl6E
Describe
the situation
-----------------------
BRAINSTORMING
QUIZE
No comments:
Post a Comment