კონკრეტულ დავალებაზე მორგებული ანალიტიკური შეფასების რუბრიკა-წაკითხულის გააზრება
პრეზენტაციის შეფასების ზოგადი ანალიტიკური რუბრიკა.
სხვადასხვა უნარების შეფაების რუბრკები.
გაკვეთილის გეგმა | |||
1 | 2 | 3 | |
საგაკვეთილო მიზანი და შედეგი | მიზანი არის ზოგადი და არარეალისტური, არ არის გაზომვადი და შეფასებადი; არ აღწერს შესაბამის სასწავლო შედეგს. | მიზანი არის ფორმულირებული კონკრეტულად, მაგრამ ნაკლებ რეალისტური და გაზომვადია; ბოლომდე ვერ აღწერს შესაბამის სასწავლო შედეგს. | მიზანი არის ფორმულირებული კონკრეტულად და რეალისტურად; იგი არის გაზომვადი და შეფასებადი და სრულად აღწერს შესაბამის სასწავლო შედეგს. |
კომენტარი | |||
აქტივობები, მეთოდები, კლასის ორგანიზების ფორმები | აქტივობები არ უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას; სასწავლო მეთოდები შეუსაბამოა აქ.ატივობებთან, ხოლო კლასის ორგანიზების ფორმები - მეთოდებთან. | აქტივობები ნაკლებად უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას; სასწავლო მეთოდები ნაწილობრივ შესაბამისობაშია აქტივობებთან, ხოლო კლასის ორგანიზების ფორმები - მეთოდებთან | აქტივობები სრულად უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას; სასწავლო მეთოდები სრულ შესაბამისობაშია აქატივობებთან, ხოლო, კლასის ორგანიზების ფორმები - მეთოდებთან |
შეფასება | შეფასების ტიპები და მეთოდები საერთოდ არ არის მოცემული, ან ვერ განსაზღვრავს, მიღწეულია თუ არა შედეგი | მოცემულია შეფასების ტიპები და მეთოდები, რომელიც ნაწილობრივ განსაზღვრავს, მიღწეულია თუ არა შედეგი | კონკრეტულად არის მოცემული შეფასების ტიპები და მეთოდები, რომლებიც ზუსტად განსაზღვრავს, მიღწეულია თუ არა შედეგი |
თვითშეფასება | გაკვეთილის გეგმას თან არ ახლავს მასწავლებლის თვითშეფასების რუბრიკა / ახლავს, თუმცა იმდენად ზოგადი და ბუნდოვანია, რომ საშუალებას არ აძლევს გააანალიზოს მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი. | გაკვეთილის გეგმას თან ახლავს მასწავლებლის თვითშეფასების რუბრიკა, რომელიც ნაწილობრივ აძლევს საშუალებას გააანალიზოს მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი. | გაკვეთილის გეგმას თან ახლავს მასწავლებლის თვითშეფასების რუბრიკა, რომელიც სრულად აძლევს საშუალებას გააანალიზოს მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი. |
საგაკვეთილო პროცესი | |||
1 | 2 | 3 | |
მოქნილობა/კრეატიულობა | მასწავლებელს არ აქვს ლავირების უნარი - იგი მიჰყვება დაგეგმილ აქტივობებს, მიუხედავად იმისა, გადის თუ არა შედეგზე | მასწავლებელს ნაკლებად აქვს ან არაეფექტურად ამჟღავნებს ლავირების უნარს. | მასწავლებელს აქვს ლავირების უნარი - მას შეუძლია დაგეგმილი აქტოვობების შეცვლა შექმნილი რეალიების შესაბამისად. |
აქტივობები და სწავლების მეთოდები | აქტივობები და მეთოდები ერთფეროვანია და მოუქნელი. ვერ უზრუნველყოფს მოსწავლეთა ჩართულობასა და მათში მოტივაციის ამაღლებას, ვერ უზრუნველყოფს სასწავლო შედეგის მიღწევას. | გამოყენებულია რამდენიმე სხვადახვა ტიპის აქტივობა და მეთოდი, რომლებიც უზრუნველყოფს მოსწავლეთა ძირითადი ბირთვის ჩართულობასა და მოტივაციის ამაღლებას, ნაწილობრივ უზრუნველყოფს სასწავლო შედეგის მიღწევას. | მოქნილად არის გამოყენებული მრავალფეროვანი, ერთმანეთთან ლოგიკურად დაკავშირებული აქტივობები და მეთოდები, რომლებიც მაქსიმალურად უზრუნველყოფს ყველან მოსწავლის ჩართულობასა და მათში მოტივაციის ამაღლებას, სასწავლო შედეგის მიღწევას. |
რესურსები | არ იყენებს / არაეფექტურად იყენებს სკოლაში არსებულ რესურსებს. | იყენებს სკოლაში არსებულ რესურსებს, თუმცა თავად იშვიათად მოიძიებს და ქმნის. | მაქსიმალურად ეფექტურად იყენებს სკოლაში არსებულ, მის მიერ მოძიებულ და შექმნილ რესურსებს. |
შეფასება | მის მიერ გამოყენებული შეფასების ტიპები არაადეკვატურია, ხოლო გამოყენებული შეფასების მეთოდები ვერ აფასებს მიღწეულია თუ არა შედეგი. | ნაკლებად ეფექტურად იყენებს განმავითარებელ და განმსაზღვრელ შეფასებებს. გამოყენებული შეფასების მეთოდები ნაწილობრივ აფასებს, მიღწეულია თუ არა შედეგი. | ეფეტურად იყენებს განმავითარებელ და განმსაზღვრელ შეფასებებს. გამოყენებული შეფასების მეთოდები ზუსტად აფასებს, მიღწეული არის თუ არა შედეგი. |
კლასის მართვა | კლასი ქაოტურია. მასწავლებელს არ აქვს შემუშავებული გაკვეთილზე ქცევის წესები. მაწავლებელი მოსწავლის მიმართ არაეთიკურია. | კლასი ნაწილობრივ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში, მოსწავლეთა ნაწილის ქცევა დესქტუქციულია. მასწავლებელი ცდილობს სიტუაციის დარეგულირებას, თუმცა მის მიერ გამოყენებული წესები რიგ შემთხვევებში არაეფექტურია. | მოსწავლეები სრულად არიან ჩართული საგაკვეთლო პროცესში, დისციპლინა თვითრეგულირებადია. მცირე დარღვევის შემთხვევაში მასწავლებელი ადვილად ახერხებს წესრიგის აღდგენას. |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
წერითი დავალების შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები |
სრულყოფილი 10 |
კარგი 9 |
საშუალოზე კარგი 8 |
საშუალო 7 |
სუსტი 6 |
ძალიან სუსტი 5 |
ნამუშევრის
შესაბამისობა დავალების მიზანთან. |
|
|
|
|
|
|
ნასრომის
სტრუქტურული გამართულობა |
|
|
|
|
|
|
(შესავალი,ძირითადი
ნაწილი, დასკვნა, აბზაცები) |
|
|
|
|
|
|
ლექსიკური
ერთეულების მრავალფეროვნება. |
|
|
|
|
|
|
კრიტერიუმები ვცდილობ სამუშაო განწყობა შევიქმნა გაკვეთილის დაწყებამდე | რეგულარულად | ხშირად | იშვიათად | არასდროს |
ძალიან ვინტერესდები გაკვეთილით და ვცდილობ ყურადღებით ვიყო | ||||
ხელს ვუშლი გაკვეთილის მსვლელობას | ||||
აგრესიულად ვარ განწყობილი გაკვეთილის მიმართ | ||||
დამოუკიდებლად ვერთები გაკვეთილის მსვლეობაში | ||||
ვიღებ მონაწილეობას ჯგუფურ და საკლასო დისკუსიაში | ||||
ვცდილობ ყოველთვის ლიდერი ვიყო | ||||
ყურადღებით ვუსმენ მასწავლებელს |
No comments:
Post a Comment